Vaikų agresyvus elgesys ir jo prevencija antra dalis

Vaikų agresyvus elgesys ir jo prevencija antra dalis (11)

Vienuoliktoje dalyje pratęsime diskusiją ir palyginimus apie vaikų agresyvaus elgesio prevenciją ir jų būdus.

Visuomeninė socialinė pagalba (Community organization) – tai profesionalus procesas, kurio pagalba individai, individų grupės ar instancijos susijungia bendram darbui, siekiant išryškinti ir identifikuoti socialinius poreikius socialinės gerovės normalizavimui. Ši pagalbos rūšis siekia pagerinti vieną ar kitą bendrijos ar visuomenės gyvenimo sritį, pavyzdžiui vaikų priežiūrą. Atskirų socialinių institucijų bendradarbiavimas sprendžiant socialines problemas ir organizuojant prevencinį darbą gali būti įvardijamas kaip socialinė partnerystė. Socialinė partnerystė yra įvairiapusis bendradarbiavimas tarp viešojo administravimo institucijų, privačių subjektų ir savanoriškų organizacijų, siekiant suderinti ir įgyvendinti viešuosius interesus. Dažniausiai socialiniai partneriai yra skirstomi į tris sektorius: viešasis, privatus, savanoriškas (Vietos savivalda ir socialinis darbas, 2006).
Prevencinio darbo modeliai parenkami atitinkamai pagal tai, kokios socialinės problemos vyrauja mokykloje: nedarnūs tarpusavio santykiai, žalingų įpročių paplitimas, smurtavimas ar kt. Jei yra sutrikusi mokinių ir mokytojų bei mokiniu sąveika, prevencinė veikla modeliuojama tarpusavio santykių gerinimo tikslais. Organizuojant tokią prevenciją, siekiama, kad pedagogai ir vaikai išmoktų „susikalbėti“, atsižvelgiant į kiekvieno sąveikos dalyvio poreikius. Ypač daug dėmesio skiriama mokytojams, nes socialinio – psichologinio klimato pobūdis pirmiausiai priklauso nuo mokytojo, kuris sumaniai bendraudamas su ugdytiniais ir formuodamas su jais teigiamus santykius, gali daryti įtaką palankiems bei teigiamiems tarpusavio santykiams. A. P. Hallahan ir J. M. Kauffman (2003) tinkamo elgesio skatinimui siūlo tokius darbo metodus:
1. Pastiprinimas. Pastiprinimas yra susijęs su apdovanojimu už tokį elgesį, arba jo pastiprinimu kiekvieną kartą, kai moksleivis taip elgiasi. Pastiprinimas gali būti įvairaus pobūdžio. Pavyzdžiui, tai gali būti pelnytas taškas ar žetonas, kuris vėliau keičiamas į tam tikrą privilegiją.
2. Veiklos pastiprinimas gali būti ir tam tikra mokytojo siūloma veikla, pavyzdžiui moksleivio paskyrimas grupės vyresniuoju, skirtas papildomas laikas klausytis pasakojimų, muzikos ar vartyti žurnalus.
3. Sutarties sudarymas. Šalia taikomų pastiprinimo ir modeliavimo būdų pageidaujamą elgesį mokytojai gali skatinti pasinaudodami elgesio sutartimi, kur susisteminami taikomi pastiprinimo būdai. Šioje raštu tarp suaugusiojo (-ųjų) ir moksleivio sudarytoje sutartyje išvardijami konkretūs numatomi arba priklausantys nuo konkretaus moksleivio elgesio pastiprinimo būdai ir pasekmės. Kaip ir visose sutartyse, taip ir šioje turinys suderinamas atsižvelgiant į visus dalyvius, kurie turi sutikti su sutarties sąlygomis.

8 dalis.

9 dalis.

10 dalis.

12 dalis.

Darbo dalis įkeltą tą pačią dieną kaip ir kitos: 2015-03-05