Vaikų agresyvus elgesys ir jo prevencija ketvirta dalis

Vaikų agresyvus elgesys ir jo prevencija ketvirta dalis (13)

Trylikta mokslinio darbo dalis, žiūrint į skaičių nėra nuobodi, nes nėra sausa – pilna statistiko. Todėl smagiai galėsite susipažinti su paskutinėmis pauglių elgesio sprendimo priemonėmis.

Vaikų elgesio nukrypimų prevencijai taikytini ir kiti socioedukacinės veiklos modeliai. Skirtingi teorinių modelių tipai skirtingai kildina socialinių problemų priežastis bei numato sprendimo galimybes: psichologinio pobūdžio modeliai socialinių įvykių epicentru laiko asmenybę, jos pranašumus ir trūkumus. Sociologiniai ir kompleksiniai modeliai daugiau nukreipti į kliento situaciją bei socialinę aplinką. Pasak B.Bitino (2000), svarbiausia parenkant prevencinės veiklos modelį yra
– Individualus priėjimas:
– Sistemingas mokinių tyrimas;
– Artimiausių uždavinių darbe su atskiru mokiniu užsibrėžimas;
– Veiksmingiausio pedagoginio poveikio priemonių parinkimas ir naudojimas;
– Gautų rezultatų fiksavimas ir analizavimas.
R. Prakapas (2007) pabrėžia, kad prevenciniame darbe, siekiant vaikų elgesio korekcijos, svarbu:
– Individualus pažinimas ir stebėsena;
– Psichopedagoginių priežasčių išskyrimas;
– Individualus priėjimas;
– Sociopedagoginis kryptingumas.
Apibendrinant reikia pabrėžti, kad prevencinio darbo modeliai parenkami atsižvelgiant į ugdymo institucijoje esamų socialinių problemų pobūdį ir mastą. Pirmiausia turi būti identifikuojama problema, stebima jos raiška, analizuojamos priežastys ir įtakos turintys veiksniai. Prevencinė veikla turi remtis socialiai priimtinos, vertingos veiklos mokymo modeliais, kad elgesio nukrypimų turintys vaikai sąmoningai įsitrauktų į socialiai reikšmingus vaidmenis, perimtų visuomenėje pripažįstamomis ir vertinamomis vertybėmis grįstus elgesio modelius. Parenkant nepageidautino vaikų elgesio prevencijos modelį, svarbu nustatyti tokio elgesio priežastis. Siekiant elgesio korekcijos, svarbu įtraukti vaiką į socialiai reikšmingą ir prasmingą veiklą – tai gali būti neformalaus ugdymo įvairios formos, atitinkančios kiekvieno vaiko individualius poreikius, pagalba silpnesniems bendruomenės nariams, vaikui patinkanti darbinė veikla, meninė raiška, rekreacinė veikla.

11 dalis.

12 dalis.

14 dalis.

Darbo dalis atskirta ir įkelta tą pačią dieną kaip ir kitos, tik šiek tiek vėliau: 2015-03-09